Degradace baterie v elektromobilu 🔋

Jednou z častých obav u elektromobilů je snižování kapacity baterie v průběhu času stejně jako ve všem telefonu. Jaká je tedy realita? 📉

🔹 Po 100 000 km – baterie obvykle ztratí kolem 5–10 % své kapacity. První pokles je nejvýraznější.

🔹 Po 200 000 km – kapacita klesá na přibližně 85–90 % původní hodnoty. Degradace se zpomaluje. 

🔹 Po 300 000 km – většina baterií si udržuje kolem 80–85 % kapacity.

📌 Degradace se v čase zpomaluje – největší pokles nastává v prvních letech, poté se tempo snižuje.

⏳ Životnost baterií: Výrobci uvádějí životnost kolem 20 let, přičemž baterie často zvládnou i více než 500 000 km.

🤝 Automobilky dávají zákazníkům záruku na baterii i klidně 10 let. U naší Tesly je záruka 8 let nebo 192 000 km podle toho, co nastane dříve.

📱 Zapomínat nesmíme ani na fakt, že baterie v elektromobilech jsou technologicky úplně jiné než ve spotřební elektronice, přestože mohou obsahovat stejné chemické složení článků.

Co ovlivňuje degradaci? 🌡️ Časté rychlonabíjení, extrémní teploty a hluboké vybíjení baterie. Při běžném používání však není důvod k obavám.

⚡ Baterie v elektromobilech jsou navrženy tak, aby vydržely dlouho – často déle, než si mnozí myslí. 🚀